Friday, July 22, 2011

(10) APA ITU KOMUNUS.BLOG PENGUMPUL

PRESIDEN PAS ANTARA YANG AKAN DI TAHAN HARI INI

Membaca Harakah hari ini membuat aku berasa sebak dengan berita2 Dr lo lo, Makcik Anne Ooi, seorang pekas pegawai tentera berbangsa cina yang turut serta bersama Bersih tapi aku mula ketawa semula bila terbaca kenyataan Presiden Pas yang mengatakan kerajaan Malaysia ini adalah komunis...kah kah kah. Presiden Pas ni reti ka benda apa komunis tu?Adoi..aku tau la maksud Presiden Pas ni nak katakan yang umno ni jahat tapi yang dia pi samakan umno dengan komunis tu apa pasal. Komunis lawannya kapitalis jadi macam mana benda yang berlawan boleh jadi sama pulak.

Aku harap Presiden pas ni jangan la ikut serta dengan team Duli Yang Maharaja Lawak Berahim geli n The gang tu. Kalau nak keluaq kenyataan jangan kasi orang gelak.

Umno di tubuhkan oleh penjajah pada tahun 1946n untuk meneruskan agenda kapitalis di negara ini. British bencikan komunis kerana sistem komunis adalah penghalang kepada kerakusan mereka membantai harta rakyat.

Antara syarat2 kemerdekaan yang British beri ialah :

1) Umno harus mempertahankan perang kolonial yang di cetuskan oleh British dan umno mesti menerima Perjanjian Pertahanan dan saling membantu Anglo-Malaya yang di ajukan pihak British,membenarkan tentera British terus di tempatkan di malaya dan mengekalkan pangkalan tenteranya di Malaya serta membenarkan tentera Australia dan New Zealand terusn di tempatkan di malaysia.

2) Umno menjamin Malaya tidak akan terpisah dengan blok sterling, tambahan pula selama masih terdapat masalah perbezaan neraca pembayaran internationa maka kerajaan perseketuan Tanah melayu mesti membatasi diri dalam membeli barang2 dengan Dollar Amerika

3) Umno mesti menjamin keselamatan pelaburan British, pelabur2 British dan negara2 barat lain semuanya di bolehkan mengirim modal dan keuntungan mereka ke negara masing2

Syarat 1 dan 3 telah membuktikan umno adalah pewaris kepada penjajahan kapitalisme di negara ini, Maka mengapa pula Presiden Pas samakan Komunis dengan umno.

sebagai seorang pemimpin paling tinggi dalam parti yang kononnya bakal mengantikan umno abu Nawas harap janganlah keluarkan kenyataan tentang komunis seperti mana yang Aduka Taruna interview kat bawah ni :-

Tak palah depa2 yang aduka Taruna interview tu tak ada apa2 jawatan dalam parti. Kita pun paham dengan pemahaman depa terhadap pengertian komunis tapi bila orang kuat parti yang bikin kenyataan seperti depa kat atas ni nanti orang gelak.

Cukup2lah Berahim Geli dan Umno sedang bikin lawak sekarang ni. Presiden pas kalau nak join pun janganlah jadi peserta lawak. cukuplah sekadar menjadi juri...

Anak muda hari ini membaca dan mencari satu kepastian tentang kebenaran... jangan biarkan mereka tertawa kepada kita...

No comments:

Post a Comment