Wednesday, August 17, 2011

(40) ATM GOLD LONDON ABU DHABI

Tuesday, 9 August 2011

Mesin Automatik Jual Kepingan Emas Dan Gold ATM


17:55 |



ARTIKAL AKAN DATANG!!! mESti Baca!!!
”Lebih menyedihkan, di ketika laungan dan desakan untuk mengembalikan emas dan perak sebagai matawang dipukul canang oleh sebahagian umat Islam, individu yang sama juga kelihatan sibuk memperdagangkan emas dan menjadikannya sebagai sebagai bahan pelaburan. Mereka sibuk membeli emas dalam bentuk jongkong yang dijual oleh Bank-bank kovensional, melalui akaun pelaburan emasnya, atau melalui syarikat-syarikat lain untuk disimpan dan kemudian dijual bagi memperolehi untung atas perbezaaan hari ini dan masa hadapan. Kemudian mereka menggembar-gemburkan kononnya melabur dalam emas adalah Islamik dan menepati Islam.”

"Hakikatnya itu adalah dakwaan terseleweng mereka, ia tersasar dari falsafah matawang yang digariskan oleh Imam Al-Ghazzali, dan majority ilmuan Islam"






LONDON – Sebuah mesin automatik di sebuah pusat beli-belah Westfield, di barat London menjual kepingan emas, lapor sebuah akhbar semalam.

Sebuah komputer di dalam mesin itu akan mengemas kini harga emas setiap 10 minit berdasarkan harga di pasaran dunia.

Para pembeli boleh memilih wang syiling emas seberat satu gram berharga £40 (RM192.97) atau kepingan emas seberat 250 gram yang berharga £10,250 (RM49,445) dengan menggunakan mesin tersebut.

Mesin itu juga mengeluarkan kepingan emas kecil seberat 2.5 gram dengan harga £100 (RM482.46)

Kepingan emas paling kecil yang dijual di mesin itu ialah satu gram.

Tidak ada pengawal keselamatan yang mengawasi mesin automatik itu namun ia diperkukuhkan dengan besi dan dilengkapi sistem penggera keselamtan.

sumber: Kosmo Online

Gold ATM

Mesin keluar kepingan emas


SEORANG lelaki mencuba mesin yang mengeluarkan kepingan emas di Hotel Emirates Palace, Abu Dhabi kelmarin.
________________________________________


DUBAI - Sebuah hotel mewah di Emiriyah Arab Bersatu (UAE) memasang sebuah mesin yang mengeluarkan kepingan emas tulen.
Mesin itu diletakkan di bawah siling di Hotel Emirates Palace, Abu Dhabi yang merupakan tempat golongan diraja dan bilionair menginap.

KEPINGAN emas yang dikeluarkan mesin di Hotel Emirates Palace, Abu Dhabi.
________________________________________

"Sebab utama kami memilih hotel ini kerana ia sesuai dengan keadaan sekeliling hotel berkenaan," kata seorang usahawan Jerman, Thomas Geissler yang mencipta jenama emas Gold to Go untuk mesin berkenaan.
Bahagian luar mesin tersebut disalut dengan lapisan emas dan mesin itu menawarkan 320 barangan untuk pelanggan seperti kepingan emas seberat 10 gram dan syiling emas. - Reuters

sumber : Kosmo Online



No comments:

Post a Comment