Wednesday, August 17, 2011

(42) Perjuangan menegakkan dinar di seluruh bumi Allah

 

 




Perjuangan menegakkan dinar di seluruh bumi Allah

Umat Islam Eropah mula kembali menggunakan dinar dan dirham sebagai altenertif keluar dari perhambaan kepada sistem kapitalis.
" Dinar dan dirham pertama dewasa ini dicetak di Granada, selatan Sepanyol, oleh sekumpulan orang Islam Eropah. Inilah sebahagian dari gambaran yang mana kami berada dalam situasi/keadaan yang pelik, kami terpaksa melihat dengan cara yang berbeza. Masyarakat Islam Eropah terdiri dari orang-orang Britain, Sepanyol, Jerman, Itali dan sebahagian besar dari pemeluk Islam yang ramai dalam tempoh 25 tahun lalu dan semakin ramai dalam tempoh akhir – akhir ini.

Apabila kami masuk Islam, kami tidak ada budaya atau cara yang kami hendak bergantung, kami tidak boleh kembali kepada keluarga kami dan bertanya bagaimana hendak melakukannya, jadi kami terpaksa melihat keadaan seperti pada permulaannya. Kami adalah umat yang paling muda, dan kami tidak tahu jadi kami boleh bertanya soalan – soalan yang cukup mudah “ Dimana matawang Islam, apa sudah terjadi ? “. Sebabnya kami sudah sampai ketahap dimana kami sudah meninggalkan kapal yang sedang tenggelam, yang kita panggil sebagai tamaddun barat dan kita melihat umat Islam sedang berebut – rebut untuk melompat masuk kedalam kapal tersebut ! Kami bertanya “ Kemana kamu hendak pergi ? Tidakkah kamu sedar khazanah yang berada dalam tangan kamu, sedangkan kamu cuba untuk meniru sesuatu yang tidak berfungsi ? " ujar Umar Vadillo fuqara Syaikh Abdul Qadir. Beliau sekarang menjadi CEO Kelantan Gold Trade.

Ujar Syaikh Abdu Qadir As Sufi dalam Roots Islamic Education ( At tarbiyah Al Islamiyah Al Asliayah ) lama sebelum Dinar pertama dicetak semula di Granada, Sepanyol tahun 1992.
It is our conviction that the key to an authentic Islam, salafi wa madinan, lies in a powerful, uncompromising 'aqida, an activated fiqh (knowledge of sources, judgment, execution of sentence), and an arabic tongue. Equally, we see that the survival from destructivist jewish control-systems and technique-enslaving politics lies simply with the rejection of the credit system on which present monetary theory works, the refusal of promissory notes (paper money), and the end to the banking system completely. It may well collapse before we ourselves destroy it, which would expose certainly, the myth of 'Islamic' banking. A return to a bi-metal and commodity exchange economy is probably on its way, and only the greedy and the short-sighted fail to see that, in any event, such was the system in use in Salafi Madinah.

Menjadi keyakinan kita bahawa kunci kepada Islam tulen, salafi wa madinan, terletak kepada penegakkan 'aqida yang sahih, fiqh yang hidup (lmu dari sumbernya yang asas, penghakiman, pelaksanaan hukuman), dan lisanul Arabiah . Bersamanya kami melihat, survival daripada sistem kawalan destruktif Yahudi dan teknik perhambaan politik mereka bergantung kepada penolakan kepada sistem kredit dimana teori kewangan hari ini bekerja, dengan nota-nota janji (wang kertas), menamatkan sistem perbankan sepenuhnya. Ia mungkin akan runtuh sebelum kita berdiri memusnahkannya, ini akan mendedahkan mitos 'perbankan Islam' . Kembali kepada dwi logam dwi logam (emas dan perak) dan ekonomi berasaskan komoditi akan muncul, dan hanya mereka tamak dan berpandangan singkat sahaja gagal untuk melihat yang sistem itu digunakan dalam masyarakat Salafi Madinah.

No comments:

Post a Comment